Noliz

Fin start

Kategori: Allmänt

I fredags lämnade jag in första inlämningsuppgiften i naturkunskapen och idag hade jag fått svar. 
 
"Mycket bra sammanfattning om Big bang! Bra skrivet och bra uppgivande av källor!"
 
Mycket bättre start än så kan man väl inte få =) Eftersom jag hoppade direkt på nästa uppgift under helgen så har jag gjort klart även den idag och skickade in den i eftermiddags så jag hoppas få svar på den senare i veckan.
När det var klart började jag på engelskan. Måste medge att jag har glömt mer än jag trodde! Kanske inte tal och talförståelse men jag kan verkligen inte stava!! Första uppgiften är att skriva en recention på en film, nej, inte vilken film som helst, vi fick välja mellan Shakespeare in Love och The King's Speech. Jag hade inte sett någon av dom innan så inget försprång där inte! Jag såg Shakespeare in Love förra veckan efter att jag fick uppgiften, såg den idag ingen för att fräscha upp minnet lite, idag gjorde jag även lite anteckningar medans jag såg den. Och nu har jag kommit så långt att jag har skrivit en sammanfattning av den på engelska, det var då jag insåg hur värdelös jag är på att stava. Tur att google translate finns, hoppas bara att den inte har lurat mej =P
 
Men än är jag ju inte färdig för jag ska ju även skriva om hur jag uppfattade filmen, om dialogen gör det lättare att förstå de olika karaktärerna, vilken som var min favoritkaraktär och varför, vilken scen jag gillade bäst och vilken jag gillade minst osv. Men hur ska jag lyckas med detta? Jo visst jag kan säga vad jag tyckte om filmen, den var medioker. Varken bra eller dålig. Den berörde mej inte det minsta. Visst den var lite rolig emellanåt men det är ingen film jag vill se igen. Hade bara sett den en gång om det inte var för att jag var tvungen att skriva den här joggla recentionen. Men det där med vilken scen man gillar eller ogillar, om dialogen gör att man förstår karaktärerna bättre osv, ja det är därför de har dialoger i en film, för att man ska "lära känna" karaktärerna. 
 
Nä jag är nog lite för negativ för tillfället för att kunna skriva en rättvis recention. Får återuppta det en annan dag i veckan. Jag hade egentligen tänkt hinna med allt veckans skolarbete idag eftersom jag ska jobba resten av veckan och vill ju hinna med att umgås lite med min häst också men just nu går ögonen liksom i kors så får nog ändå ge mig för dagen. Har ju i alla fall gjort det mesta. 
 
Hade även tänkt att det skulle finnas tid till att åka och pussa lite på Akela när jag var klar med skolarbetet men nu ser jag ju att klockan är så mycket att de förmodligen redan är nattade och då vill jag ju inte åka och störa så pussandet får vänta till imorgon tyvärr.. 

Kommentarer

  • Li säger:

    Va roligt att du fick så fin kommentar! Och vad duktig du är som redan börjar på nästa uppgift. Det kommer gå galant det är jö :)

    Jag tror att jag kom till något sånt jag också, orkade aldrig räkna till slut :)

    Det vart INGA Victory Rolls till helgen kan jag ju lova :) Det gick åt helvete & jag körde på den vanliga luggen som jag kan. Haha

    2013-04-15 | 21:31:47
    Bloggadress: http://wonderfuldarling.blogspot.se
  • Li säger:

    Haha! Jag råkade skicka en tom kommentar till dig. Den kan du ju ta bort om du vill ;)

    Tack så mycket! Jag vart superglad när jag hittade den :)
    Ah okej då förstår jag! Men det är bra jobbat & att du gör det är ju riktigt bra. Jag tänker bara på mitt perspektiv och att jag nog aldrig skulle ta tag i det på de sättet.
    När är ansökan till högskolan?

    2013-04-17 | 08:56:45
    Bloggadress: http://wonderfuldarling.blogspot.se

Kommentera inlägget här: