Noliz

Viken runt.. å lite till

Kategori:

Ja som jag skrev sist så gick ju viken runt av stapeln igår. För Jerker var det tjugonde (!!!) året i rad. Jag har bara vart med en gång innan, 2011. Skulle kört förra året också egentligen men då pajade ju ryggen veckan innan typ så doktorn hade ordinerat total sängvila å jag låg i sängen å snyftade fram "men jag vill ju cykla viken runt med dej" till Jerker när han skulle åka iväg.
Men detta året fick jag i alla fall vara med! =) aningens nervös var jag innan eftersom jag inte har tränat, alls! Visst jag cyklar till jobbet men det är 1km å dessutom har det ju vart snö till för typ en månad sen så har ju inte ens kunnat göra det.

Men nu skulle jag alltså cykla 7,2 mil. Fick låna ett par cykelbyxor av Jerker, såna som är vadderade i stjärten så man inte får riktigt lika ont. Å dom funkade faktiskt ganska bra =) började kännas i sittbenen först efter en mil eller två.

Vi hade jättebra väder, varmt men inte jättesoligt, helt perfekt! Så vi trampade glatt på, uppför backe, ner för backe... Jag fick bara lite psykbryt en gång, i en av alla uppförsbackar på grusdelen av banan. Jag ville stå upp men min cykel är ju så lätt så då snurrar ju bara däcket i bak ovanpå gruset, Jerker sa till mej att sätta mej ner å växla ner varpå jag fick psykbryt å snäste åt honom "JA MEN JAG GJORDE JU DÄ Å DÄ FUNKA JU INTE!" Kom såklart på mej själv mitt i meningen att sådär sur behöver jag ju inte bli när han bara vill hjälpa mej men hann inget säga om det innan han lite försynt sa "jaja du behöver inte bli arg" som han brukar göra när jag får sånna där minipsyk =)

I övrigt gick det väldigt bra tycker jag allt =) gjorde inte alls så ont som jag förväntat mej! Tyvärr cyklade vi ikapp en regnskur när det var ca 5km kvar så vi fick oss en dusch sista biten. Men det gör inget, hellre avsluta i regn än att starta i regn =)

Vi tog oss runt de 7,2 milen, men två saft å bulle-pauser å en paus för att fixa min broms som låg på, på 3 timmar å 33 min. Det är jag nöjd med! =) eftersom jag satsade på 3,30 så lyckades jag ju fint. (de där tre minuterna var väl när vi fixade bromsen)

Jag tror inte jag har nämnt än att Jerker har köpt sej en bil till. En till Cadillac såklart =) denna gången blev det en -58 cab. Mer än så tänker jag inte säga om den, mest för att jag inte har så mycket mer än så att säga. Förutom möjligen att det finns en risk att den bilen kanske kommer att ändra min syn på det där med att åka cab. Jag gillar ju inte det egentligen, håret blåser framåt å det känns mest jobbigt liksom, plus att jag tycker att bilar med tak är snyggare. Men som sagt, möjligheten finns att jag kanske ändrar mej under sommarens gång...

På måndag ska jag ha prov i naturkunskap så min fredags kväll blir så rockig att jag ska plugga så länge jag orkar, samma gäller för resten av helgen. Men man kan ju inte baaara plugga så efter jobbet åkte jag upp å tog en liten ridtur. Det är så himla fint nu när hela marken är täckt av vitsippor =)


Nej, nu måste jag återgå till pluggandet!

Kommentarer

  • Li säger:

    Riktigt bra jobbat med cyklingen! Va kul :)
    Fin bil också. Jag är inte heller allt för förtjust i bilar utan tak, det blir ju så jobbigt med håret. Men man får väl se till att ha en sjal & knyta runt de så sitter det på plats ;)

    2013-05-11 | 10:55:23
    Bloggadress: http://wonderfuldarling.blogspot.se
  • sara säger:

    Grymt jobbat syrran!
    Hur gick provet?!
    Hoppas vi ses snart, jag saknar dig ju!
    puss!

    2013-05-14 | 19:52:18
    Bloggadress: http://saaaraaas.blogspot.com

Kommentera inlägget här: