Noliz

Utmaningen

Kategori: Allmänt

Som sagt fick jag för oerhört länge sen en utmaning  av Li (jag orkar inte fundera ut hur man länkar så gör såhär) http://wonderfuldarling.blogspot.se 
Det går iaf ut på att man får fem frågor av den som utmanar en, svarar på frågorna, utmanar tre andra som har färre än 200 följare, länkar till dessa tre och hittar på fem frågor till dessa tre bloggare. Detta publicerar man sen på sin blogg samt skriver på de tre utmanades bloggar att de blivit utmanade.
 
Så här kommer mina frågor och svar:
 
Om du fick veta att du bara hade en dag kvar att leva, vad skulle du då göra?

Oj detta är svårt.. Det är liksom inget man går och tänker på. Men det första som kommer upp är väl att jag skulle göra nåt jag tycker om. Så jag skulle börja dagen med lång härlig ridtur i skogen, det optimala vore om min älskade Lacy var med. Sen skulle jag vilja äta min sista måltid tillsammans med min familj, troligvis någon pastarätt (pasta = meningen med livet). Till efterrätt äter vi efterrätternas efterrätt och tårtornas tårta, Tiramisu! När alla är mätta och glada spelar vi spel. Till sist vill jag somna i Jerkers armar till ljudet av hjärta och Lacys snarkningar.
 

Om du fick leva om en dag, vilken skulle det vara & varför?
 
Här har jag två att välja mellan, den ena är en dag när jag var liten. Jag och mamma var som vanligt ute i skogen och gick. Solen sken, det luktade blöt mossa. Vi satt på en stubbe och fikade, det kändes som att det bara fanns vi två i hela världen och ingen annan känsla än kärlek och lycka. Just det ögonblicket är det enda jag kommer ihåg från den dagen men det är nog det bästa ögonblicket i mitt liv.
Den andra kommer jag ihåg mer av, nämligen min studentdag. Hela dagen var underbar, allt från förberedelserna i köket hemma hos mamma tills jag slöt ögonen på natten andades lycka och frihet. 
 

Vad är ditt favoritdjur?

Återigen har jag två alternativ, hund och häst. Men jag antar att om jag måste  välja bli det nog hund. Dom sprider sån glädje. Det gör ju hästar också men hundar har man ju med sig mer, de erbjuder mer sällskap och tröst när man är i behov av det och kräver bara kärlek och mera kärlek tillbaka.

Vart ser du dig själv om 5år?
 
 
Om fem år hoppas jag att vara färdigutbildad sjuksköterska. Förhoppningsvis med ett jobb jag trivs med. Jag bor i ett hus på landet tillsammans med Jerker och vårt/våra barn.

Hur många armhävningar kan du göra på rad?

Hahah jag har inte gjort en enda på flera år så jag skulle gissa på typ tre... MEN en gissning duger ju inte så nu måste jag ner på golvet och testa! Och där överträffade jag mej själv och gjort 14. Herregud det är ju pinsamt vad klen man är! Men jag gjorde i alla fall riktiga och inte "tjejiga" på knäna som jag gjorde sist jag testade. (för typ 3 år sen)
 
 
Ja-a det var ju inte så jobbigt att svara på dom små frågorna. Nu ska jag bara se om jag kan hitta några att utmana. Jag läser ju inte så många bloggar.. Men tre ska jag väl lyckas med. Men jag utmanar i alla fall Sara http://saaaraaas.blogspot.se, Malle http://malinkraft.blogg.se/ och Frida http://pollynichols.blogg.se/
 
Frågorna som de utmanade ska svara på lyder som följer:
 
Om du var ett djur, vilket skulle det vara och varför? (inte vilket djur du vill vara alltså utan det som passar bäst för din personlighet)
 
Vilken är den bästa gåvan du någonsin fått?
 
Vad skrattade du åt senast?
 
Om du skulle välja en maträtt som du var tvungen att äta en gång om dagen varje dag i resten av ditt liv, vilken skulle det vara?
 
Om du fick leva ditt liv i en tv-serie, vilken serie och vilken karaktär skulle du då välja?
 

Sådär ja, min plikt är slutförd! Nu hoppas jag att staffetpinnen förs vidare av de jag utmanade. =)

Kommentarer

  • Li säger:

    Jag åt tiramisu för första gången i fredags & det var nog ett av de bästa jag någonsin har ätit!!

    2013-04-08 | 21:34:59
    Bloggadress: http://wonderfuldarling.blogspot.se
  • Frida säger:

    kul att du börjat blogga igen! och nu har du ju gett mig lite å fundera på minsann.. :)

    2013-04-08 | 21:59:53
    Bloggadress: http://pollynichols.blogg.de
  • Li säger:

    För att vara helt ärlig har jag varit ganska dålig på att göra dem, men det har blivit bättre. Det gör inte lika ont och inte lika snabbt.
    Pilatesboll tror jag att det heter :) Hur går det för dig hos sjukgymnasten då? Hjälper det / blir det bättre?

    2013-04-10 | 07:14:33
    Bloggadress: http://wonderfuldarling.blogspot.se
  • Li säger:

    Skönt att belastningen är mindre och att det känns bättre. Huvudsaken är ju att man själv mår bra!!
    Tack så mycket :) Det har varit väldigt kul & jag hoppas på lite mer resultat framåt slutet av maj.

    2013-04-13 | 12:50:33
    Bloggadress: http://wonderfuldarling.blogspot.se

Kommentera inlägget här: