Noliz

Midsommar

Kategori: Allmänt

Som bekant var det ju midsommar igår. Johan brukar alltid låna sin pappas hus och bjuda dit sina vänner, så även i år så vi samlades för att grilla, leka, inta lite alkohol och ha det allmänt gött.
 
Detta året var vi dock inte så många. Jag, Jerker, Johan, Jonas, Tysken, Robin och Fiia. Senare kom Jon och barnen en sväng och ännu senare Björn och Liz. Tur för oss att Björn och Liz kom och att de skulle hem sen för då kunde vi tigga skjuts hem och slippa vakna borta. Jag är löjligt förtjust i att vakna hemma! Det är inga problem att somna borta men så fort jag slår upp ögonen och inser att man inte är hemma mår jag så himla dålig och får ångest över att jag inte tog mej hem kvällen innan. Ännu värre är det när man dessutom är bakfull och mår dåligt men vet att man inte kan köra hem än på flera timmar utan att riskera att bli av med körkortet om man nu skulle bli stannad. Så det var så himla skönt imorse när jag vaknade och slapp "vakna-borta-ångesten" =)
 
Tillbaka till midsommarfirandet. Jag hade tagit på mej ansvaret för lekarna, hade jag även förra året då jag gjorde en tipspromenad med frågor som "Vem är törstigast?" "Vem är mest hålvan?" osv och efter alla hade gått fick de tre som var alternativen tävla om tex vem som kunde svepa en öl snabbast för att se vem som var törstigast. Först hade jag tänkt göra något liknande detta året men ångrade mej sen och delade upp alla i två lag som sen fick tävla mot varandra. 
Grenarna de tävlade i var: Säckhoppning, balansera ägg på sked, flytta en tennisboll enbart med hjälp av hakan, blindbock, tusenfotingen, tidskoll och plocka upp en pappkasse med munnen. Jag orkar inte skriva om alla grenarna, tror inte att det är så intressant men vill man veta är det bara att fråga.
 
Men jag måste i alla fall berätta om min favorit, blindbock!!  En i varje lag fick ögonbindel och skulle sedan guidas med hjälp av rösten runt huset av övriga lagmedlemmar, på vägen skulle blindbocken även plocka upp fyra skor. Väldigt roligt när båda blindbockarna efter starten började med att springa iväg i full fart rakt in i ett träd!! Jag är så hilma ledsen att jag missade att filma detta för jösses vad kul!! Hur tänker man när man kutar i väg i full fart utan att se något liksom?! 
 
Vi hade en väldigt kul dag med god mat och trevligt sällskap. Tyvärr blev det lite tryckt stämning framåt slutet när några diskuterade (enligt mej) helt onödiga saker och bara provoserade varandra men annars var det fint! =)
 
Jag glömde såklart av att ta massa kort så slänger upp en gammal tokbild på mej och Johan från förra sommaren istället. Enjoy! =)
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: