Noliz

Uppsala Rebel Run

Kategori:

Igår ringde klockan 03.45 och jag var tvungen att kravla mej upp efter bara ca 3 timmars sömn eftersom vi skulle åka till Uppsala med Micke. Planen var att lämna Skövde kl05 men eftersom mina ögon inte ville öppna sej var vi (och ned vi menar jag, jag) inte färdiga förän 05.30. Anlände till Sandhem ca 06.15 där vi bytte bil och började färden mot Uppsala.

Ca fem timmar senare anlände vi till Bilprovningen i Uppsala där starten för Rebel Run skulle gå kl14.00. Eftersom vi var så tidiga tog vi ett par filtar och la oss på en gräsmatta och spanade in alla bilarna innan.
När det sedan började närma sej värmde jag och Mike upp med var sin drink, Pink Pirate, sprite och frysta bär (eller de hade vart frysta på morgonen). Mycket gott! =)

Sedan bar det av ut på landsbygden runt Uppsala för att svara på 12 frågor, göra fyra special uppgifter, sjunga och dricka bärs =) vi lyckades ta oss genom banan utan att köra speciellt mycket fel, råkade bara passera två frågor så vi fick backa tillbaka men bättre det än tt köra flera mil fel =)

Målet nåddes ca 16.30 och då blev det några timmar väntan på kvällens fest. Men eftersom ryktet spridits att vi åkt 40 mil enkel resa bara för att komma dit hade vi fullt upp men att prata med trevliga människor =) även bandet som var anledningen till att Micke ville åka dit, Monkey & the Baboons, hade hört om oss och kom ut till parkeringen för att umgås med oss innan spelningen. Jättekul! Och eftersom de kommer från Polen fick jag öva på min engelska lite också, perfekt! =)

Vips hade klockan gått och första bandet började spela, jag missade vad de hette men de var bra iaf =) lite sega dock men ganska bra uppvärmning inför Baboons =) Och jäkel vilket drag det blev när de steg upp på scenen! Eller ja, det var till en början nästan bara jag och Micke som dansade men vi röjde som fan iaf!! Och efter några låtar fick vi sällskap så det blev lagom trångt framför scen =)

När de sen spelat färdigt tackade vi för oss, trots att inte alla band hade spelat än men klockan var 12 och vi hade ju ganska många timmars bilfärd framför oss. Så vi packade in oss i bilen och styrde kosan mot Sandhem igen. Efter mat, kissepaus och tankstop anlände vi till Sandhem igen ca 05.20, släppte av Micke och bytte bil för de sista milen hem. Kan meddela att det var hyfsat skönt att lägga huvudet på kudden igen vid ca 06.30 efter att ha vart vaken i nästan 27 timmar bortsett från korta slumrar på vägen hem. Men jösses vilken bra dag vi hade! Jag är iaf hur nöjd som helst!

Visst jag missade en dags pluggande, eller två för jag tror inte min hjärna är mottaglig för information idag heller, men helt klart värt det eftersom det var så kul! =)

Jag var inte så aktiv med kameraklickandet dock men två bilder från uppladdningen blev det iaf =)

Kommentarer

  • Li säger:

    Gu så trevligt det låter! Men så jobbigt med den långa bilresan hem när man egentligen bara vill sova :)

    Åh va spännande! Har du hört ngt om vad lärarna har sagt om uppsatsen?!

    2013-06-11 | 12:58:04
    Bloggadress: http://wonderfuldarling.blogspot.se
  • Li säger:

    Va, en Rosa!? Tjusigt. Jag är inte så förtjust i just rosa, men jag kan tänka mig att den modellen är riktigt fin i rosa :)

    2013-06-11 | 12:58:54
    Bloggadress: http://wonderfuldarling.blogspot.se

Kommentera inlägget här: