Noliz

Hundvakt

Kategori:

Ja jag vet, nu var det länge sen jag skrev nåt men jag tycker ju inte det är kul att skriva nåt om jag inte kan lägga dit en passande bild. Men nu ni! Nu har jag vart aktiv med kamera klickandet =)

Som rubriken skvallrar om så är jag hundvakt =) Fina lilla Luna är hos mej i helgen. Jag skulle bara åka och hälsa på Mela en sväng igår innan hon skulle jobba och då hade det blivit nåt krångel med den som skulle haft Luna så hon fick följa med mej =)

Igår var vi i stallet en sväng och idag började vi dagen med ett besök hos Jimmi och Sandra så Luna fick leka med Gibson. Jag och Jimmi var och tittade på ett hus. Jerker är i Danmark så jag fick ta med Jimmi och titta istället. Mycket intressant tycker jag så nu blir det spännande att se vad Jerker tycker!

Sen åkte jag och Luna hem, jag pluggade lite och sen gick vi runt Karstorpssjön. Såg först ett skelett efter ett djur, av storleken att dömma gissar jag att det hade vart en grävling en gång i tiden. Sen såg vi även nytt liv i form av små fluffiga änder, gulligull! Luna var jätteduktig men väldigt trött på slutet =)

Nu vilar vi lite och sen blir det en tur till stallet. Åh vad jag har saknat att ha hund!!! Jag har ju märkt det förr men märks ännu mer nu när jag har en på lån. Men får nog nöja mej med lånehund... den närmaste tiden i alla fall =)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: