Noliz

Ho ho hoo

Kategori: Allmänt

Jaha så har det vart jul igen då. Jag hade vart snäll i år med! =)

Vårt julfirande började i fredags (23/12) då vi åkte till Jerkers föräldrar. Där lekte vi klappleken på kvällen, årets tema var Jönsson ligan så det blev många fina förklaringar.

Jag och Jerker hade fått lov att sova i grannens gäststuga. En jättemysig liten stuga med ett sovloft där det var snetak så Jerker kunde nätt och jämt stå raklång i mitten =)

På självaste julafton började vi dagen med att äta massa frukost. Jag tror jag lyckades klämma i mej 3-4 brödskivor med julskinka på! Jag som vanligtvis brukar vara mätt efter en.
Sen slappade vi mest hela dagen, tittade på Kalle/sov, åt godis och hade det bra bara. Framåt kvällen åt vi dansk julmat, fläskstek, potatis och sås. Gott! Sen delade vi ut julklappar och jag fick så mycket att jag inte ens orkar räkna upp allt men bland annat två smyckeskrin =)

På juldagen var jag i stallet, mockade och grejade sen red jag och Emma en sväng i blåsten. Efter det åkte jag tillbaka till Böja igen för jul lunch, det vill säga svenskt julbord.

Fram på kvällen tackade vi för oss och styrde bilen mot Falköping och syrran. Där delade vi ut paket med mamma, tittade på tv och drack glögg. På annandagen firade vi med mina syskon, pappa och farmor. Även där fick jag mycket paket men några var födelsedagspresenter från Sara.
Ebbe fick en dammsugare så sen ville han inte öppna fler paket =)

När vi sen kom hem på kvällen ställde vi bara in allt i hallen och slängde oss i soffan, även om helgen har vart bra så var det vääääldigt skönt att äntligen komma hem igen!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: