Noliz

Mys

Kategori: Allmänt

Idag gick jag upp ganska tidigt om man jämför med de senaste månaderna för å följa mä Fiia till stallet 8.30. Vi skulle fixa stallet å rida en sväng innan hon åkte men till mockfjärd över jul. Jag undrar om det finns nåt mysigare än å rida i skogen på vintern, det är så himla fint med all snö å så oerhört tyst å fridfullt. Jag bara älskar det! Jag får nog ta en sväng ensam i veckan bara för att lyssna på inget annat än Akelas andetag å det dova ljudet av hovar mot snötäckt gräs. Man får lite Emil i lönneberga känsla, bara bjällrorna som saknas =)

När vi kom hem kastade jag mej in i duschen å sen iväg å kolla på en bil. En 945 -92, den hade lite skavanker här å där men annars fin, gick bra å va lättkörd så nu har vi blitt med bil igen. Det ä ju bra nu när jag kan gå å köra igen så jag kan ta mej till stallet för egen maskin igen å slipper tigga hjälp mer, känns skönt!

Angående mitt tidigare inlägg så har magen blivit lite bättre så jag tycker inte jag behöver ringa nånstans =) härligt när saker ordnar sej på samma dag såhär, då blir man glad!

Om en liten stund ska jag nog ta min nya bil på en liten tur bort till jobbet å hälsa på lite. Se hur dom har det såhär före jul. Kolla in Carinas mage å hälsa på Wide som nyss kommit hem från ett äventyr, ska bli kul!


Tack å hej! //Noliz

Kommentarer


Kommentera inlägget här: