Noliz

Stalltjänst

Kategori: Allmänt

Idag har jag för första gången sen jag skadade mej fixat hela stallen själv =) Det tog lite tid men det gick! Alla hästarna hade skött sej fint, utom min såklart, hon är allt en liten skitgris min gamla tant. Jag mockade bara bajs och ändå tog hennes box en hel halvtimme!! Jag funderar på ifall hon kanske tror att hon är en hund eftersom hon gömmer allt. Det ser liksom nästan rent ut innan man börjar men egentligen är det bara ett tunt lager spån som ligger över all skit som dessutom är utspridd i HELA boxen! Konstigt att hon är så pigg när man rider för hon kan ju inte hinna vila mycket om nätterna när hon springer runt på det där viset. Stackars lilla tanten har fått exem på rumpan som är stort som en knäskål typ, nästan under svansen så nu har jag flätat den så den inte ligger över så det bli för varmt, jag har en teori om att hennes exem delvis beror på värme eftersom hon inte haft ett enda sen vi klippte henne men nu när pälsen börjat komma tillbaka har hon fått det där stora å några små fram mot halsen. Får hoppas att hon inte får några fler för Ange kan ju inte komma med klippmaskinen för än i januari nån gång. Men imorgon ska jag få låna Emmas hundtrimmer och raka henne lite runt det i bak så hoppas jag att det går över snart. Nu ligger jag på soffan och vilar min fot lite, senare ska jag ta mej till affären för att fylla på kylen lite men eftersom klockan redan är halv 4 så väntar jag nog några timmar så jag inte fastna i allt för långa bilköer. Det är helt sjukt vad mycket folk som stängs om att ta sej till och från olika affärer för att inhandla en massa klappar inför helgen. Varför väntar alla till sista veckan innan jul med att köpa sina klappar? Gillar dom kanske köer och folksamlingar? Tänkte avslutat med en bild på gamla tanten men insåg att jag inte har några på datorn så det får bli när jag lägger upp nåt med telefonen nästa gång. Tack å hej //Noliz

Kommentarer


Kommentera inlägget här: