Noliz

Vad dålig jag är

Kategori: Allmänt

På att uppdatera här! Men allvarligt så vet jag inte vad jag ska skriva om riktigt... Akela har skött sej ganska bra på sista tiden, inte försökt rymma en enda gång på flera veckor! =) tyvärr har hon åkt på strålröta tack vare den blöta hösten, vintern och våren så nu längtar jag efter den riktiga våren så det torkar upp i hagen så hon slipper stå i lera hela dagarna för då lär det ju aldrig bli bra. En annan positiv sak är att hon numera är snäll och delar med sej av lunchen till lille Nisse som annars är hagens ständigt jagade mobboffer.

För övrigt så jobbar jag lite mer än vanligt, har nämligen fått en tillfällig ökning i procent från 80 till 100. Det är ju kul men nu känns det som att jag inte gör annat än att jobba och är i stallet. Missförstå mej inte nu, jag gillar att vara i stallet och jag gillar att jobba. Men det hade ju vart trevligt om man hann umgås med sina vänner ibland. Vet inte, det kanske bara känns såhär eftersom jag har jobbat så många kvällar den senaste tiden, då blir det liksom ingen tid över när man har jobbat och fixat stallet men slutar man vanlig tid kan man ju vara hemma från stallet mellan sex och sju typ och då hinner man ju träffa folk, om man orkar. Äh nog snackat om detta hatar nån mej för att jag väljer Akela framför dom så får dom göra det då.

Kommentarer

  • Berra säger:

    Glöm inte cykelträningen. hihi

    Hoppas ni mår gott! Ha de

    2012-04-24 | 22:22:14
  • Anonym säger:

    Skönt att hon har börjat lugna sig :)ser väldigt gulligt ut när dem två delar hö :)

    2012-04-25 | 20:03:31

Kommentera inlägget här: