Noliz

Amerikanska pannkakor

Kategori: Allmänt

Igår fyllde Sandra år och hade lite party. Det var kul med mycket nya och trevliga människor, framåt kvällen gick de flesta vidare till glädje eller bogrens eller nåt annat sånt där dunkadunka ställe, men eftersom det inte riktigt är min hemmaplan så styrde jag tillsammans med Jerker, Johan, Jonas, Jimmi och Diana kosan mot bishops (vet inte om det stavas så) efter en stund dök även Sandra upp där. Jerker köpte den dyraste öl han någonsin köpt och någonsin tänker köpa, men han talade aldrig om vad den kostade så han kanske ljög =) I vilket fall som helst så var den inte god. Vi satt där tills dom stängde och tog sen en taxi hem. Väl hemma gjorde jag och Jerker som vanligt när vi har vart ute, värmde upp lite mat och satt och prata, så vi kom inte i säng förän framåt halv sex... Så idag känner jag mej aningen trött men det var en bra kväll igår iaf =)

Jag gick inte upp ur sängen förän vid tvåtiden. Och hade då vart hungrig i flera timmar och dessutom tittat på pulp fiction där en tjej pratar om blåbärspannkakor så jag hade blivit sugen! Först tänkte jag gjort våfflor men kom sen att tänka på att jag hade hittat ett recept på amerikanska pannkakor som jag inte hade testat än så det fick det bli. Och oj oj oj vilken bra ide! Hur gott som helst var det! Och väldigt enkelt att laga.
Man knäcker bara ett ägg och blandar med 3dl mjölk, blandar 3dl mjöl med 2,5tsk bakpulver och 2msk socker och blandar ner i mjölken. Sen häller man drygt en dl av smeten i stekpannan och steker på ganska låg värme tills ovansidan blir bubblig, då vänder man. När båda sidorna är gyllenbruna är den färdig. Dom var mycket lättare att steka än vanliga pannkakor och jag tror fan dom blev godare med! Jag åt dom med sirap på men man kan ju ha vad man vill, som sylt, bär, socker eller honung. Detta blir helt klart en ny favorit för mej!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: