Noliz

Nöjd

Kategori: Allmänt

Jag är så himla nöjd!!

Idag när jag åkte ut till stallet tänkte jag först att jag bara skulle rida i sommarhagen lite eftersom hon dummat sej så de senaste gångerna när vi har ridit ut själva. Men medan jag gick där och grejade, solen lyste in genom den öppna dörren och fåglarnas kvitter överröstade radion så ångrade jag mej. Tänkte att jag kan ju åtminstone skritta en sväng.

Det började som vanligt med att jag fick dra henne ur hagen. Väl inne var hon jättesnäll och mysig, stod lugnt och stilla bortsett från några ryck när jag gjorde vad som gick åt hennes exem under magen, det hade fördubblat sin storlek sen igår =( Är ju lite klurigt att komma åt där också så det blir ju svårt att försöka klippa bort det klumpiga så jag får väl bara vänta på att smörjan ska gör sitt så det ramlar bort.
Fast jag bara hade tänkt skritta så tog jag på benskydden ifall hon skulle få nåt idiotryck och kuta hem. Och så begav vi oss, och hör och häpna så var hon jätteduktig! Spänd som en bågsträng och tittig, men hon lyssnade på mej utan att jag behövde anstränga mej alltför mycket. Jag kunde stundtals bara åka häst. Så jag tänkte om angående farten. Och hon var nästan ännu duktigare i trav och galopp. =) växlade tempo precis när jag ville, från kort galopp till ökad och tillbaka till kort. Men det absolut bästa var nog att jag inte hade hennes huvud framför näsan hela tiden. Gud vad skönt om hon kanske har fattat att man inte måste dra upp huvudet så långt man kan hela tiden! Enda gången hon stannade och egentligen hade velat gå hem var när vi mötte en kvinna i reflexjacka med en hund, men när kvinnan började prata med hunden insåg hon nog att det inte var livshotande och gick med ytterst tveksamma steg förbi dom. Men den lilla bagatellen gör mej inget för i övrigt gick det ju hur bra som helst. Jag menar jag hade ju vart nöjd bara vi hade tagit oss runt utan att hon vände eller att jag ramlade av så när hon dessutom visade att hon kan sänka huvudet lite så blir jag ju mer än nöjd! =D

Kommentarer


Kommentera inlägget här: