Noliz

På lundenfronten intet nytt

Kategori: Allmänt

Jo precis så är det, intet nytt. Jösses vad jag längtar efter våren, det är ju lite konstigt eftersom det just blivit vinter men så är det iaf. Jag inbillar mej att det kommer hända så mycket roligare saker då. Och det är ju lite sant också eftersom vi tex ska till Thailand =) Igår var vi för övrigt och tog den första twinrix sprutan, dom kostar 550kr per spruta och man ska ta tre, vilket kan tyckas vara lite dyrt men när man sen tänker på att den ger ett skydd i 25 år så är det inte dyrt längre. Sen kan vi ju i princip åka runt hur mycket vi vill utan att behöva oroa oss för hepatit. Smidigt! Jag ska nog även ta ett till vaccin mot resemage eftersom min mage inte direkt är känd för att vara stabil, så för att slippa otrevliga överraskningar så är det nog lika bra att ta det med.

Herre jösses vilket ointressant inlägg detta blir! Men så kan det bli ibland.

För er (Frida) som bara läser min blogg av hästiga intressen kan jag meddela att nu när det blivit såhär kallt har Akela fått börja använda sitt nya innetäcke. Ett 200grams från Hööks med fast hals. Det hade vart kanon om det vart 5-10cm längre, det ser lite konstigt ut eftersom det liksom tar slut aningen för tidigt, men med tanke på dom riktigt äckligt fula exemen hon har bredvid svansen så gör det inget för då blir det ju inte lika varmt och klibbigt där och på de nätter hon har haft det nu så har faktiskt exemen blivit lite bättre, så tur i oturen kan man säga. Ett aningen för litet täcke gjorde susen! Tur det eftersom jag var för lat/dum så jag inte provade för hade jag gjort det med en gång och sett att det var så kort hade jag skickat tillbaka det. Konstigt egentligen för annars brukar de ju ha bra passform och 135 har suttit som en smäck innan. Aja nu blev det ju bra fast det är kort, som tur är har hon det ju bara på natten så ingen behöver se att det är så litet =P

Kommentarer


Kommentera inlägget här: