Noliz

Dressyr

Kategori: Allmänt

Idag är jag mycket mer nöjd med min häst. Vi tog ett litet dressyrpass idag, Fiia agerade tränare. Det gick riktigt bra stundtals och när det gick mindre bra berodde det mest på mina obefintliga muskler och i andra hand på att jag tappade henne, vilket jag till min stora förargelse gjorde alldeles för ofta, men om vi (mest jag) tränar ordentligt kommer det nog gå som en dans framåt sommaren eller nåt. Blir kanske även lite lättare när ridbanan är klar så underlaget inte är lika ojämnt, för många gånger när jag tappade henne var när hon snubblade till eller tog ett längre/kortare steg för att undvika att snubbla. Man tappar liksom rytmen lite. Men de flesta missarna var som sagt pga benmuskler som inte finns på mej, dels eftersom jag är otränad och dels har ju de få muskler som fanns tynat bort i högerbenet nu i höst, men eftersom vänster skänkeln inte heller gjorde som hjärnan befallde så kan jag ju inte bara skylla på det =P Det känns lite jobbigt när man vet precis vad som krävs och befaller musklerna att göra så men det blir ändå nåt helt annat. För sådär 10 år sen gjordes sånna saker automatiskt ju, då behövde jag ju inte ens ta i. Fast å andra sidan, de fåtal lektioner jag har ridit i mitt liv var ju på Piccis och hade jag honom bara i form så gjorde han som jag tänkte, nästan, så jag blev kanske lite bortskämd =) Men nu är det nya tider och om jag tränar och tränar så ska det nog snart gå att hålla henne i form. Nytt hopp är fött!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: