Noliz

.

Kategori: Allmänt

Idag har jag vart slö, sov dåligt inatt, dels för att jag hade svårt att somna och sen väcktes jag av min sömnpratande sambo två gånger. Det är visserligen roande med folk som pratar i sömnen men inatt mumlade han mest så det enda som jag lyckades höra av hans monolog var "men hallå!" och "hä men skit it då". Efter den "härliga" nattsömnen var det dags att gå upp kl7 för mitt 1,5 timmes pass på jobbet. Det känns skönt att gå upp i tid och gå till jobbet, känns konstigt att gå hem när man normalt skulle packa ner posten och åka ut, men nu är det inte länge tills jag är tillbaka på riktigt! =)

Efter jobbet åkte jag och Fiia till hästarna och red en sväng, härligt! Jag hade tappat.. Hmm vet inte vad det heter men en gummi grej som ligger i stigbyglarna för att man inte ska halka. Jag kom på igår att jag hade tappat den och då kom vi även på vart den låg, vi hade båda ridit förbi och tittat på den. Dock tänkt lite olika, Fiia tänkte "varför ligger den där?" och jag tänkte "vad fan är det för grej?". När vi sen kom på att jag tappat den där grejen så blev båda våra frågor besvarade =) så idag red vi förbi och hämtade grejen.

Väl hemma igen var jag borta och lämnade en påse med skor som jag inte använder till Pia, fick två halva flaskor vin i byte =) sen hem för lunch med bästaste innan han åkte till jobbet och jag somnade på soffan. Hade tänkt mej en powernap men blev visst två timmar, ooops!

Resterande delen av dagen har jag inte gjort speciellt många knop, surfat runt på kokaihop.se och läskats av en massa recept. Och nu har jag just ätit kvällsmat. Det blev en av mina favoriter, broccolisoppa. Det är så himla gott och enkelt att göra. Man skär bara broccolin i ganska små bitar, kokar i vatten som knappt täcker med tärning grönsaksbuljong i, kokar kanske tio min eller nåt. Sen mixar man bara, jag brukar hälla av lite av vattnet först för att det inte ska bli så blaskig soppa, sen häller man i en liten skvätt grädde, och klart! Supergott! Om man nu gillar broccoli vill säga.


Kommentarer


Kommentera inlägget här: