Noliz

Hata lera!

Kategori: Allmänt

Eftersom jag inte hunnit rida sen i lördags så tänkte jag idag när jag hade mockat ut Akelas box och det blev ganska fint väder att jag skulle ta en tur. Så jag vadade ut i leran och hämtade henne, borstade så gott det gick bort leran som hon hade som inpackning runt hela halsen. Sen skulle jag bara kolla så hon inte hade massa sten och bös i hovarna och upptäckte då till min stora besvikelse att leran hade krävt en sko som offer. Så det blev ingen ridtur idag heller =( Jävla lera! Det ska vara fruset nu, inte två decimeter lera i hela hagen! Så nu blir det ingen ridning på henne den närmaste veckan... Suck!

Men idag får hon i alla fall nytt och mer lättmockat spån, det är ju positivt, det tar vi med oss!

Kommentarer

  • Polly säger:

    Ja fy fan, leran just nu är hemsk! Imorse i våran hage låg det tom vatten uppepå gräset.. Hur kul är det när hästarna kommer in och har lera ända upp till knäna? Nä, nu vill jag faktiskt att det ska frysa på lite!

    2012-01-04 | 13:41:11
    Bloggadress: http://pollynichols.blogg.se/
  • Noliz säger:

    Ja eller hur! Min vanligtvis isabellfärgade häst är mer gråbrun nu för tiden, INTE kul!

    2012-01-05 | 10:42:13
    Bloggadress: http://noliz.blogg.se/

Kommentera inlägget här: