Noliz

Nya skor...

Kategori: Allmänt

...för både mej och Akela.

Idag ringde min klocka ovanligt tidigt, jag skulle nämligen vara i stallet och möta hovslagaren 6.30 eftersom det vankades nya skor för gammeltanten. Hon var så duktigt så, såg ut som in hon stod och sov =) Tyvärr var det riktigt skitväder som jag inte kände för att trotsa så blev ingen ridtur men det ska jag ändra på imorgon!

Efter stallbesöket tog jag en sväng förbi Coop på vägen hem för att fylla på kylen lite. Väl hemma igen slocknade jag på soffan och när jag vaknade igen trodde jag först att jag hade försovit mej men det visade sej bara vara en dröm som tur var =) Jag gjorde lite förberedelser inför eftermiddagens mat, åt lite sallad och åkte till jobbet.

När jag hade jobbat klart svängde jag förbi granngården och köpte nya broddar, sen plockade jag upp Fiia och vi drog en snabb sväng på Elins där jag äntligen införskaffade mej ett par kängor. Har ju vart meningen länge men aldrig blivit av och eftersom mina vinterskor gav upp totalt för typ två veckor sen var jag liksom illa tvungen nu. Tyvärr är jag ju fattig så fick bli lite budget variant för 349kr utan den där snygga sömmen över tårna men det får duga tills vidare. När jag blir rik ska jag införskaffa dom jag hittade på nätet häromdagen, tror det var på brandos, dom hade röda rosor på sidan, vääääldigt fina! Men som sagt, jag ska bli rik först.

När jag sen kom hem lagade jag falsk fläskfilé och pressad potatis, mm mm mmm! Nu ligger vi (jag och Jerker) på soffan i matkoma båda två och bara glor på tv, lär nog fortsätta så resten av kvällen känna det som.

Tack å hej! //Noliz

Kommentarer


Kommentera inlägget här: