Noliz

oj oj

Kategori: Allmänt

Idag har jag upplevt hur mycket min häst gillar rådjur, inte alls visade det sej! Jag tänkte ta en lugn och fin skogstur i snön förut och halva rundan gick det ganska bra. Vi befann oss på en grusväg i ökad trav när Akela fick syn på ett rådjur i skogsbrynet ca 100 m snett framför oss, varpå hon tvärnita, redan där hamnade ju jag lite ur balans och halvvägs fram på halsen sen reste hon sej på bakbenen, snurra runt å drog hemåt i vad som kändes som 170km/h, inte kul när det är isgata, man är helt ur balans, håller i en tygel och har tappat båda stigbyglarna. Innan jag tillslut lyckades få stopp på henne precis innan vi stormade ut på en annan väg hann jag tänka att "jävlar nu åker jag snart i backen" säkert 20 gånger, tur att jag i alla fall lyckades få tag i manen när hon reste sej så jag hade nåt att hålla i! Efter denna oplanerade vändning var det ett ganska ansträngande jobb att få henne att skritta men eftersom jag vägrade låta henne bestämma att vi skulle hem tvingade jag in henne på en liten omväg innan vi styrde hemåt. Känner mej aningen mörbultad efter detta, på nåt sätt lyckades jag sträcka mej i axeln tror jag och den lilla värken jag hade i ryggen igår blev inte bättre den heller. Men nu vet jag i alla fall vad som händer om vi möter ett djur i skogen!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: