Noliz

Vinterhoppning

Kategori: Allmänt

Idag har jag och Fiia vinterhoppat =) Fiia fick lite blodad tand efter tre skutt i skogen igår så idag byggde vi upp två små skutt i sommarhagen. Eftersom vi båda två är lite fega och eftersom det fanns risk att det kunde vara halt så var det med betoning på små, men det var lika kul ändå =) Hunter tyckte nog det var lite väl smått dock (vi får hoppa högre till sommaren) Och Akela tyckte det var extremt kul, och eftersom hon fullkomligt totalvägrar att gå i form och istället drar upp huvudet mer och mer ju mer man försöker få ner henne så blir hon väldigt stark, när hon då får syn på ett hinder så var det mest en fråga om att hålla i sej och istället koncentrera sej på att få stopp efter landningen. Men de första två hoppen gick finfint, det var innan hon ville bestämma farten själv =) Ska bli kul att se hur det blir i sommar sen när man kan hoppa på volt, och när jag fått upp musklerna lite så jag orkar, förhoppningsvis längre än henne. Då jävlar SKA hon gå i form! Men hur som helst så var det kul att små hoppa även om det inte var det snyggaste att titta på =) Vi bytte även häst lite, väldigt spännande, Hunter hoppar som om han skulle över ett hus i jämförelse med Akela =)

Hihi bilden när jag "hoppar" Hunter ser ju helt tossig ut, men det bjuder jag på =P Där syns dock inte hur stort han hoppar, ser ju mest ut som att han kliver över.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: