Noliz

Jönköping

Kategori:

Denna dagen har tillbringats med Pia och barnen i Jönköping. Vi åkte dit för att leta klänning till mej och köpa en stol åt Nathalie. Vi började med stolen och drog ett varv på Ikea. Stol hittades, barnfotöljer hittades, burkar att ha mjöl och socker i hittades till mej samt lite annat småtjafs till Pia och barnen. Sen gav vi oss vidare in på A6 för att leta klänning.Men återigen fick jag inse att jag inte passar ihop med dagens mode. Det enda som köptes var ett par örhängen till mej och solglasögon till barnen. Efter Jönköping tog vi en tur till Hjo när vi ändå var ute och åkte. Barnen fick en glass i hamnen och matade änderna lite och vi vuxna köpte grejer på hem och hobby. Så jag passade på att införskaffa mej nya bordstabletter och finfina "håll ölen kall" mojjar att ha med till Rättvik. Sen blev det ett besök i djuraffären när vi kom tillbaka till Skövde för inköp av en ny fisk, en ny växt och en ål till barnens akvarium. En heldag helt enkelt! När jag sen kom hem funderade jag en stund på att eventuellt åka till stallet senare ikväll när det inte är lika varmt längre, men ångrade mej när jag fick syn på vinstället och insåg att jag faktiskt inte druckit nåt vin på hela semestern så nu var det dax! Så med glas vin nära till hands slängde jag ihop en kaka, den blir säkert god =)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: