Noliz

Lurad av mitt egna minne

Kategori: Allmänt

Här ligger jag på soffan i vanlig ordning. I brist på annat läste jag lite på min gamla blogg, först blev det vått i ögonen när jag läste om när jag tvingades lämna bort min älskade lilla Floffis =( När det torkat så pass att jag kunde läsa vidare kom jag till en inlägg jag gjorde 2011-01-31, nämligen detta
 
"Ja ä trött som bara fan efter en relativt sömnlös natt pga att min rygg gör tappra försök att döda mej. Å ja vet inte ens varför!? Hade lite ont i torsdags å dä ble la kanske inte bättre å att dä va ganska tung reklam å att cykeln gick sönder så ja fick släpa/bära den uppför en backe. Men sen i fredags å lördags va dä ganska bra ändå å gjorde bara lite ont i vissa lägen. Men igår gjorde dä ont hele tin å ble värre å värre under dagen, på kvällen va dä så ja mådde illa av dä å dä har INTE blitt bättre! Har snarare förökat sej från å bara göra ont längst ner te vänster så gör dä nu även ont uppe i mitten å ner åt vänster skinka. Så jäävla jobbit ju man kan inte sitta, inte ligga, inte stå, inte gå, ALLT gör ont! Ja håller på å dö en lång å plågsam död! Men varför gör dä ont för?! Dä har ju bara smugit sej på mej utan speciell anledning. Man blir ju bara förbannad på sånthär! AAAJJJJ!!!!!"
 
Och när jag läste detta insåg jag att jag blivit lurad av mina egna minnen! Jag vet ju att jag har haft problem med den där fucking ryggen innan men jag trodde att det hade suttit högre upp innan men att döma av detta inlägget så hade jag ju samma problem då som nu. Då gick det dock över snabbare var "bara" fullt sjukskriven i två veckor och 50% en vecka. Denna gången har jag ju haft ont sen i April, vart sjukskriven sen mitten på Maj och nu har jag snart hunnit jobba fullt två veckor, aningen längre alltså. Kan ju tilläggas att det fortfarande inte känns hunda. Hugger till neråt skinkan emellanåt =/ Men snart är det semester så efter det måste det ju vara över! 
 
I överigt kan jag meddela att jag kom ifrån jobbet i tid idag, kors i taket! Jag åkte bara hem och bytte om för att dra iväg till stallet. Tänkte först trotsa min kropp och skritta en liten sväng. Meeeen, surkärringen kunde inte beté sej så jag blev så förbannad att jag blev sugen på ett riktigt tufft pass bara för att ge igen och det vågar jag ju inte ge mej in på så blev bara till att ta in och borsta på surkärringen lite.
 
Anledningen till detta vredesutbrott från min sida var att när jag hämtat henne och hon snällt följt med, nästan lite lojt, fick för sej att gallopera ut ur stallet, över gårdsplanen, över vägen och ut i den stora hagen på andra sidan. Och då menar jag verkligen att hon gallopperade ut ur stallet! Inte som hon brukar bara dra iväg utan hon satte av i gallop så fort jag vände henne alltså typ från stillastående. Kork häst! Annars när hon gjort så har hon ju stannat på gårdsplanen men idag kutade hon alltså iväg över vägen! Jävla tur att det inte kom någon bil!!! Eller att Ida var ute och cylkade för den delen hon hade ju lätt blivit nersprungen! 
 
Kärringen kuta alltså ut i den stora hagen som, som tur var, var öppen så hon inte fick för sej att fortsätta på vägen! Och jag efter, förbannad som få! Jag stängde gringen om mej så hon var fast, men vad hjälper det när hon har så mycket att springa på? Så hon sprang sej trött och tycktes tänka "ha haa du kan inte taaa mej". Tillslut tröttnade hon och jag fick ta henne. Snodde grimskaften om nosen och bokstavligen drog med henne in i stallet igen. Och nu undrar ni varför jag inte hade grimskaftet om nosen från början eftersom det inte är första gången hon sliter sej på det där viset. Jo det ska jag tala om, hon har ju vart hur snäll som helst nu i minst en månad! Men jo jag får skylla mej själv lite med eftersom jag vid det här laget borde ha lärt mej att dessa jävelstyg håller hon mest på med när hon brunstar (vilket tyckst vara stup i kvarten!) och i måndags hade hon nog tackat ja om en elefant velat sätta på henne. Men men jag får väl helt enkelt vara beredd nästa gång. 
 
Det var iaf tur att hon inte vet vart dom stora hästarna går för jag tror det var dom hon trodde hon skulle hitta på andra sidan vägen och det hade inte vart alltför kul om hon kutat bort till dom! 
När jag borstat färdigt och tröttnat på att ge henne onda-ögat tog jag ut henne till småttisarna igen och passade på att gosa lite med dom så jag blev på bra humör igen. Nisse blev lite missnöjd när jag satte på honom slughuvan han hade kliat av sej men Majlis kom såklart fram och vände upp arslet så jag skulle klia henne, också står hon där och njuter i fulla drag, hon är för söt! =D
 
Oh jösses sicket långt inlägg det blev! Och utan en enda bild, jag får bättra mej!

Kommentarer

  • Ange säger:

    Tok tant ar ratta ordet for Kelan! Skrattade nar jag laste att du tycker att hon brunstar hela tiden. Akela ar en redig manslukerska. Hoppas att allt annars e bra med dig o henne.

    Kram.

    2012-07-19 | 18:03:01

Kommentera inlägget här: