Noliz

Övertid på sommaren?

Kategori: Allmänt

Vanligtvis brukar sommardagar på posten innebära ovanligt korta dagar. Och jo, på schemat är det korta dagar för mej 9-15.30 men antingen är jag långsam som bara skam eller så har jag fått för korta tider för jag har de senaste 6 arbetsdagarna bara lyckats gå hem i tid 2 gånger! Måndag tisdag denna veckan har jag jobbat till 16.45 och 16.50 igår för att jag inte var tillbaka förän 16.40 å idag för att jag stannade och gjorde den senaste veckans eftersändningar på mitt block. Under sommaren ska man göra sina egna eftersändningar och jag har verkligen inte hunnit så idag frågade jag om jag fick skriva övertid för att göra dom. Men jag förstår inte varför jag har så korta dagar när jag har mer att göra? det är liksom inte så lite post som det brukar vara på sommaren (jag har typ 2-5 buntar, 2-3 lådor blandad post och minst 3 lådor c5 att slänga upp på morgonen) och jag har 9 uppgångar mer att gå i (inte så mycket jag vet men det tar ju också tid) plus att jag ska hinna med eftersändningarna. Normalt när man går den turen jag har nu jobbar man 8-16.40 alltså typ 2 timmar längre än jag har nu och då har jag mer jobb än norlamt. Hur tänkte dom där? Men det gör inte mej nåt jag får ju betalt =) Bara lite tråkigt som igår inför andra turen, jag höll på att packa ner för den när kl va typ 2, jag skulle alltså sluta 1,5 timme senare egentligen, jag skulle då packa ner, fixa reklamen, ha 30 min rast och köra turen som med reklam tar minst 1,5 timme. Med andra ord var jag körd! Jag frågade då en som jag vet kan en bit på turen när han slutade, svaret var nog kvart i fyra om jag inte minns fel, då frågade jag om han kunde hjälpa mej lite och förklarade min tidsbrist, varpå han svarade "nej jag ska göra eftersändningar för ingen gjorde dom i fredags" Det var typ då jag blev förbannad, jag hade ju redan då eftersändningar som inte blivit gjorda sen måndagen veckan innan och de han skulle göra var inte ens "hans" att göra, dessutom hade han hunnit hjälpa mej med den delen och göra de eftersändningarna innan hans sluttid! Sen när slutade man hjälpas åt på posten?! Men jag knep käft och jobbade till 16.45 istället. Bara tråkigt att jag och Fiia skulle åkt till stallet ihop om jag hunnit i tid men hon började ju jobba 18.15 så jag fick åka själv.
 
Nog med gnäll! gammeltanten är inte längre någon tunna! =D Hon ser normal ut nu! Det funkade att han fick gå med småttisarna. Och dessutom hjälper hon ju till att äta lite av deras mat så dom inte heller behöver rulla fram, vinst för alla! =)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: