Noliz

Bus streck

Kategori: Allmänt

Idag tyckte Akela tydligen att hon hade vart lite för snäll på sista tiden. Så när jag ledde in henne i stallet och vände för att binda upp henne kuta hon helt enkelt ut igen. Detta har ju hänt förr men då har det bara vart att gå ut och hämta henne igen. Idag kuta hon iväg mot hagen och upp mot garagen. När jag gick dit för att hämta henne sprang hon helt enkelt över mej och runt hagen ut i skogen bakom. Så det var ju bara för mej att kuta efter. Som tur var så var Emma där och kom och hjälpte mej att fånga in henne. Väl inne så hon upptrissad till tusen och när hon trippade fram och tillbaka, åt höger och åt vänster och slänge med huvudet så blev ju jag bara ännu mer förbannad på henne. Men tillslut lyckades jag iaf rykta rent henne och få på utrustningen så vi kunde ge oss iväg. Hon stegade iväg som om hon hade haft eld i röven typ 500 meter, sen var energin som bortblåst och hon blev seg istället. Inte så konstigt efter äventyret innan kanske, men hon får skylla sej själv om hon är så dum att hon tror att hon ska slippa undan bara hon bråkar lite. Fast å andra sidan så var det ju tur att Emma var med för jag hade inte velat rida ut ensam när hon beter sej så redan i stallet. Fast å andra sidan så har hon ju aldrig slitit sej när jag har vart där ensam. Aja, det slutade iaf lugnt och försiktigt =)

Kommentarer

  • Angelika säger:

    Dumma lilla tant. Tycker att man borde lugna ner sig med åldern. Gäller tydligen inte Akela. Tur att Jon skötte sig ute iallafall. Kram på er.

    2012-03-04 | 22:29:15
  • Angelika säger:

    Dumma lilla tant. Tycker att man ska lugna ner sig med åldern. Men det gäller tydligen inte Akela. Tur att hon skötte sig iallafall ute. Kram på er.

    2012-03-04 | 22:34:29

Kommentera inlägget här: