Noliz

Oh jösses!

Kategori: Allmänt

Denna förmiddag roade jag mej med att plantera om två blommor som höll på att växa ur sina krukor. Tog före och efter bild men Klippte visst av halva blommorna eftersom solen lös så jag inte såg vad jag hade med men krukorna är med iaf =) Det var när jag som tur var precis var klar som dagens chock inträffade. In genom de öppna rutorna på balkongen flög en helikopter! Eller nästan iaf! Fy fan vilket stort flygfä! Jag vet inte om det var ett bi eller en geting eller nåt annat läskigt men stor som bara helvete va den iaf! Å svart/gulrandig. Jag överdriver inte när jag säger att kroppen var 5 cm lång om inte längre, jävlar!!! Den var så gigantisk att jag inte vågar prova att slå ihjäl den med risk att mitt försök till dödsstöt bara skulle vara som en irriterande klapp på denna gigantiska varelse. Så istället stod jag på behörigt avstånd, tog en bild på monstret å sen gick jag in och stängde dörren så den inte får för sej att följa efter mej. Herre gud! Jag har aldrig sett en så stor flyginsekt, den var liksom tjock som en humla typ å lång som fan! Hjärtklappning! Tur att Jerker sover, han hade ju fått panik om han sett den hahah



Kommentarer

  • Berra säger:

    Man skall akta sej för flygvapnet, men blommorna blev fina! Krya på dej, tjejen!B-)

    2012-05-25 | 17:14:35
  • ange säger:

    kanske var drottning bi/geting.

    2012-05-25 | 21:46:14
  • Malle säger:

    Såg ett likadant flygfä hos farmor och farfar igår, helt enorm!!

    2012-05-28 | 10:56:53
    Bloggadress: http://malinkraft.blogg.se/
  • sara säger:

    jag vet vilka du menar! Jag o Ebbe såg en förra veckan. Den såg ut som en geting , fast den var ca 4 cm på kroppen, och tjockare. Var nog en liknande då.

    Uffa!



    Kram!

    2012-06-04 | 20:13:45
    Bloggadress: http://saaaraaas.blogspot.com

Kommentera inlägget här: