Noliz

Kaos

Kategori:

Ja man lugnt säga att det var kaos i Tantis hjärna idag! När jag kom ut i hagen för att hämta henne galopperade hon i en liten cirkel runt mej, sprang sicksack mellan de andra hästarna, kom i full galopp mot mej å svängde undan i sista sekund (när hon märkte att jag tänkte stå kvar) så höll hon på i kanske en kvart tills hon skulle springa mellan Bamse å Blåsan å Blå vände huvudet mot henne å strök öronen bakåt, då gjorde Kelan ett slidestop å sen stod hon bara där å såg förvånad ut.

Väl inne i stallet gick det bra till en början. Jag hann borsta henne å kratsa hovarna innan helvetet bröt lös! När jag skulle ta på skydd å sadla osv sprang hon fram å tillbaka, stegra sej, sparka bakut, hoppade jämfota å förde ett jävla liv! Själv stod jag som ett fån intill å bara glodde på henne eftersom jag inte fatta va som hände. Det tog drygt 15 min bara att få på skydden. Sen när jag väl fått på att å kom ut för å sitta upp sprang hon fortfarande runt verkade ytterst missnöjd med livet. Men när jag väl lyckats sitta upp å vi kom iväg lugnade hon sej lite, iaf så pass att hon slutade studsa. Hon skrittade i travtempo typ å var hård som sten så jag kan inte direkt säga att jag är nöjd över dagens ritt men ganska nöjd att hon iaf höll hovarna på marken.

Det skulle va kul å veta va som rör sej i hjärnan på damen ibland =)

Nu ska jag vinna massa pengar på travet =)

Kommentarer

  • Berra säger:

    Hallå eller, det verkar ju helt lifff-farligt det där med hästar. Men hoppas det var lite kul iaf i fina vädret.

    2012-10-28 | 21:04:41

Kommentera inlägget här: