Noliz

En ny häst?

Kategori:

Nej! Bara lugnare, mysigare, trevligare, mjukare och rundare Akela =) så himla skönt att det äntligen börjar stämma! Jag har ju kämpat sen jag fick hem henne (bortsett från i vintras när jag var invalid) med att hon ska gå i form, och visst har vi hela tiden gjort små framsteg men den senaste veckan är det som att någon dragit ur en plugg. Hon känns verkligen som en helt ny häst! Innan har jag ju fått henne att gå hyfsat men idag lossnade det verkligen, det var som att trycka på en knapp så blev hon rund över ryggen, trampade under sej rejält, tuggade på bettet och hela hon liksom slappnade av på samma gång. Den känslan var oslagbar! Äntligen insåg hon att jag inte tänker ge mej.

Så nu längtar jag ännu mer tills ridbanan blir klar för nu känns det som att det till och med skulle vara kul att rida ett litet dressyrpass =) om dom bara kunde komma och gräva ner lyktstolparna nån gång (vilket de tydligen skulle gjort innan semestern egentligen) så kommer den ju snart vara klar. Men jag vill ha den nu! Dessutom längtar jag efter att hoppa så det är ännu en anledning till att den gärna får bli klart snart.

Inatt är sista natten dom sover ute så imorgon ska dom få komma in och sova i det "nya" stallet =) Blir mysigt! Skönt med lite mer rutiner också tycker jag även fast det blir mer jobb.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: