Noliz

Skogsmulle

Kategori: Allmänt

Idag åkte jag och Emma upp till stallet med siktet inställt på en lugn och skön skrittur. Och så blev det också men när vi hade kommit en bit så drog vi in i skogen för att se om vi kunde hitta en ny väg. Det var verkligen mitt i skogen! Inga stiga, bara träd och sly och buskar och sump och lera överallt =) Och Tantis var SÅÅ duktigt! Hon bara gick på  dit jag styrde oavsett hur det såg ut och oavsett hur mycket vi snurrade fram och tillbaka i vårt sökande på en framkomlig väg. Det märktes verkligen att hon tycket det var jätteroligt! Öronen var spetsade och hela hon strålade. Fick till och med för sej att hoppa över en liten gren som hon redan hade klivit över en gång fast åt andra hållet. Kul tjej det där! =)
 
Tyvärr spärrades vår väg tillslut av två omkullblåsta träd så vi var tvugna att vända men det var kul så länge det varade =) Vi får väl ta med oss en såg och gå och fixa lite så vi kan komma fram (om vi orkar) för det var en bra väg annars. Bra övning både i vart de ska sätta fötterna och att de verkligen måste lyssna på oss. Svänga precis där vi vill att de svänger osv. Samt att det märktes så tydligt att Kelan tyckte att de var så himla kul så det vill jag ju göra igen! =) Vi får kanske undersöka någon annan skog och se om det är bättre framkomlighet där.
 
Angående den förtjusande lilla virusinfektionen jag har så är jag ganska slö. Seg i hjärnan liksom. Och alldeles fruktasvärt trött hela tiden. Men hostan har iaf börjat ge med sej sen jag fick medicinen och det är ju skönt! Igår tog jag bara medicinen en gång, vid typ sju nånting och idag har jag än så länge inte tagit nån. Fast har börjar hosta lite nu så får kanske ta sen när jag ska lägga mej så jag kan sova ordentligt. Ska ju orka jobba imorgon så vill ju inte vara extra trött i onödan. Doktorn sa ju bara att jag skulle vila men inte hur länge och nu har jag ju vilat i fyra dagar så jag tänker att jag kan jobba imorgon, får väl ta det lugnt bara. Men känner ingen anledning till att inte jobba bara för att jag är trött. Har ju ingen feber så vad ska jag vara hemma för? Det är ju bara tråkigt!
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: